photo e02fcb0a-ca62-449f-8013-71dd1ab93db7_zpsb09b7bda.png

Friday, May 10, 2013

~ Pasrah ~

Bismillah..

Ari Nie Mood Ader Sedikit Kecewa..
Why ???
Aku Dah Cuba Kawal Bantahan2 Dari Org Lain,
Aper Org Cakap Aku Terima Tanpa Paksaan Individu2 Lain..
Aku Cuba..
Mmg Ak Berjaya..
Tapi Berjaya Pada Luaran Ajer..
Dalaman Aku Still Rase Nak Menangis..

Berat Sgt Ker Isu Nie..
xde Lah..
Ko Harus Tabah..
Buat Selagi Mampu..
Orang x Bagi sbb Org Tahu Kemampuan Ko utk Handle Group Kecik Yg Org Nampak Besar Tue..
Walaupun AKu Nampak KetidakADILannyer..
Tpi AKu Tetap Kne Pasrah, Redho..
xpe la..

Department  Yang aKU rASE,
dIpERGUNAKAN,
sELALU dIPERsALAHkAN,
kURANG sANTAI2,
bERBANDING sTAFF lAIN..

aKU sELALU pESAN,
sIAPkAN kERJA dULU bARU oN bENDA lAIN...
tOLONG jGN nMPKkAN sANTAI kORANG tUE..
sbb hANYE aK & dEPARTMENT aK jER tAHU..
mANA kERJA yG tERtUNGGAK,
dAN mNE kERJA yG dAH lAMA X hADAP..
kORG X pAYAH nK pERTIKAIKAN oRG nIE sANTAI, oRG nIE bNYK kERJA,
kLU kITER XDE kAT tEMPAT dIORG..
Kiter Bukan Tahu JIRAN Dalam Umah buat APer..
Yang Kiter Nampak Diorg Bahagia Jer..

Jgn Terpengaruh Dengan PC org..
BiarLah PC org Penuh Dgn
Games,
Facebook..
Blog,
Youtube,
Tonton..

Kiter Buat Jer La Kerja Kiter Huhu..
Gaji Yang Halal..Ader La Dari Sumber yg Halal..
x Guna Klu Time OT bru nk ON Kerja..Time 9-5 Wat Kerja Santai2..
Aduhh..Disebabkan Nila Setitik Rosak Susu Sebelanga...
Yg Boss Nampak Kiter Santai - Santai Dan Santai...
Padahal 5 Minit Kiter Curi Masa..Org Nampak!!!
Yang 8 Jam Curi Masa.. Orang x nampak..sbb Aper??
Laluan Budak2 Aku Selalu Jadi Tumpuan..
x Tertutup..x Terhalang..
Macam Tue Ker!!!!

Huhuhuuhu...
Sekarang Zalina xkn Bersuara lgi..
Biarla Masa Menentukan Kiter..
Selagi Korang Mampu Korang Buat..
Korang Dah x Mampu,
Pandai2 La Korang Cari Cara Lain..
Nak Berenti Kerja Bg Tau Awal2..
Jgn SemakKan Ak nk Susun Atur Kerja plk..

UTAMAKAN YANG PENTING<
ABAIKAN YANG REMEH TEMEH<

Wahh Bagus Sgt Tue..Janji Report Antar Kat Bos, Collector Dah Boleh Keluar..So Kira Siap La Kerja Korang..
x Yah La korang nk Sebuk2 Lps Collector Keluar..
Nak Cari Kad HIlang..Nak Cari Kad Nipis Hilang La..
Nak Call Customer yg x Bayar La..
Nak Update Balance Customer yg Tah Berape Ribu Tue..
Nak Kira Stock Collector ..
Biar Jer la Collector Buat Kerja Diorg..Nk Curi Stock Ker..Nk Makan Duit Ker APer..
Customer Nk Lari Dari Bayar Hutang Ker..
Lantak Diorg La..
Kubur Lain2
janji Kiter Dapat gaji..Sebab Kerja Kiter "TIME COLLECTION AJER"
Yang Org NmpkKan!!!!
Huh...NAK MACAM TUE KER...

Adooii..
Huhuhu
Astaghfirullah...
Jauh Dah Terpesong AKu Nie..
Dah LamA Ak x Rase Marah Kat Orang..
Tpi Hari Nier Aku Dipaksa utk Meluah...

ZZzzzzZZZZzzzzzZZZzzzz
PLiz KOngsi KorgnYer Comment..Utk AKu Kembali Tenang..
Amin ---    


Istighfar (meminta ampun) dan taubat 

Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud:
Demi Allah, sesungguhnya aku meminta ampun dan bertaubat kepadaNya setiap hari lebih dari 70 kali.

Sabdanya yang bermaksud:
Wahai manusia, Bertaubatlah kamu kepada Allah! Sesungguhnya Aku bertaubat kepadaNya setiap hari 100 kali.

Sabdanya yang bermaksud: "Sesiapa yang membaca:

Maksudya:
Aku minta ampun daripada Allah yang tidak ada Tuhan yang berhak disembah selain daripadaNya, yang hidup dan yang menguruskan makhlukNya dan aku bertaubat kepadaNya.

nescaya Allah ampunkan dosanya sekalipun dia telah lari dari medan peperangan”.



Sabda Nabi s.a.w. yang bermaksud:
Waktu yang paling hampir antara Tuhan dengan hambanya ialah pada akhir malam. Kalau kamu mampu untuk berzikir kepada Allah pada waktu itu hendaklah kamu lakukan.

Sabdanya yang bermaksud:
Keadaan yang paling hampir antara seorang hamba dengan Tuhannya ialah sewaktu dia sujud. Maka perbanyakkan doa pada waktu itu.

Sabdanya yang bermaksud:
Sesungguhnya hatiku lupa (tidak ingat kepada Allah) dan sesungguhnya aku meminta ampun daripada Allah setiap hari 100 kali.



No comments:

Post a Comment

(01-08-2006 ) Terjalin Satu Hubungan Cinta 2 Jiwa Amir & Eina

(01-08-2006 ) Terjalin Satu Hubungan Cinta 2 Jiwa Amir & Eina