photo e02fcb0a-ca62-449f-8013-71dd1ab93db7_zpsb09b7bda.png

Tuesday, November 1, 2011

Kadang2 Org Aibkn Kiter Kiter Nampk..Padahal Kiter yg Aibkn Diri sendiri..

Seseorang itu boleh menjaga aibnya sendiri dengan beringat sebelum kena. Semua orang penah mengalami masalah bulu ketiak panjang. Bagi lelaki ia sangat kebiasaan dan bagi wanita ia sangat memalukan jika ia ada. Jika wanita itu dalam keadaan uzur (mengalami darah haid) ketika bulu ketiaknya panjang, mungkin tidak boleh di potong. Ada sesetengah pihak kata ia boleh di potong dan apabila ingin mandi wajib bawak bersamanya.

P/S : Kejadian ini berlaku ketika kami sedang belajar dalam kumpulan. Dalam kumpulan kami ada lebih 7 orang wanita. Kesemuanya 6 orang berpakaian sopan dan tidaklah bertudung termasuk saya sekali. Kami belajar di bilik yang di sediakan pihak asrama. Apabila kami ingin memulakan belajar secara berkumpulan, mata kami semua beralih ke arah seorang kawan kami. Kami tahu dalam kumpulan kami hanya wanita saja. Berpakaian seluar pendek boxer dengan baju tube bertali lipis dan halus. Kami berpakat ingin tegur secara baik.

Kami : Awak kenapa pakai baju macam ini

Y : Apa salah ke saya pakai macam ini

Kami : Cuba awak tengok pakaian awak

Y : Kenapa dengan pakaian saya

Kami : Awak bulu ketiak kelihatan dan juga bawah jika awak angkat kaki.

Y : Biasalah semua wanita ada bulu ketiak

Kami : Ye! kamu tahu semua wanita ada bulu ketiak, tapi lebih elok awak jaga aib awak dari orang lain lihat

Y : Saya tak faham lah, apa yang kamu fikir pasal saya

Kami : Teguran kami ini ingin memperbetulkan awak dari berpakaian

Y : Saya period hari ini, jadi tidak boleh potong

Kami : Kami semua tak kisah awak period atau tidak, tetapi jagalah tingkah laku berpakaian awak. Kalau awak nak tahu, awak yang mengaibkan diri awak sebenarnya

Y : Saya tak faham, kita semua wanita. Apa yang mengaibkan

Kami : Pendek cita, seorang wanita tidak bertudung bergambar dan meletakkan dalam facebook. Selepas dia muat naik, seorang lelaki terlihat tahi lalat anda berada di leher. Wanita itu merasa malu apabila seorang lelaki memberi teguran pada wanita itu.Padahal, dia tahu jika dia meletakan gambar itu, kemungkinan dia akan merasa dirinya malu. Tetapi kenapa dia buat. Salahkan siapa sebenarnya dalam situasi ini. Itu baru teguran tahi lalat dan wanita itu terasa kecik hati. Ia mungkin 1 gurauan tetapi ia mendalam di sebalik maksudnya. Cuba sekarang ini awak lihat dengan pakaian awak. Adakah ia sempurna? Kalau awak rasa tidak bersalah di persilakan awak pakai pakaian ini. Tetapi kami ingin anda tutup ketiak anda, kerana kami geli dan nak termuntah. Kami semua berpakat ingin awak keluar dari bilik ini atau kami yang keluar kecuali awak ubah penampilan diri awak.

Y : Baru saya faham apa itu maksud mengaibkan. Ia bukan datang dari seseorang tetapi datang pada diri kita.

P/S : Article ini bukan ingin mengaibkan si mangsa, tetapi kami ingin memberi kesedaran yang mendalam apa itu isu mengaibkan dan akhlak berpakaian. Jika anda semua ingin tahu tentang mengaibkan sila fahami ini ayat ini. Lagi satu, wanita tidak manis ada bulu ketiak. hehehehehe

No comments:

Post a Comment

(01-08-2006 ) Terjalin Satu Hubungan Cinta 2 Jiwa Amir & Eina

(01-08-2006 ) Terjalin Satu Hubungan Cinta 2 Jiwa Amir & Eina