photo e02fcb0a-ca62-449f-8013-71dd1ab93db7_zpsb09b7bda.png

Friday, August 5, 2011

~Renungan BerSama~ FaceBook Mohd. Adha Mohd. Zain

Setiap Hari AKu Akan Dapat Mesej TerBaik,Berilmu Dri Wall Dier..Yg Patut aku Kongsi Kat Wall Aku Aku Amik La..Kali Nie..Nak Kongsi Ngan Org2 yg Bukak Blog AKu plk..Sebenarnyer Jujur Aku katerkan Kadang2 Kater2 Dier Terkena Kat Batang Hidung Sendiri..Dan Dengan Kater2 Dier Nie, Sedikit Sebanyak MengaJar Aku Erti Kehidupan..Sama2 La kiter ManFaatKan Setiap Kata-Kata Beliau...

Dalam kehidupan seharian, seringkali kita menerima benda yang tidak kita suka berlaku pada hidup kita, dan menyangka apa yang kita mahukan itu yang terbaik. Apa yang berlaku adalah mungkin sebaliknya. "... boleh kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu" - Al Baqarah , Ayat 216.
 _____________________________________________________________ 
Dari Anas, ditanyakan orang kepada Rasulullah SAW : "Apakah sedekah yang lebih baik?" Rasulullah SAW menjawab, "Sedekah yang paling baik ialah sedekah pada bulan Ramadhan." (Hadis Riwayat Tirmidzi)
 _____________________________________________________________  
Jika SENDIRI jangan merasa sepi. Ada Allah yang MENGAWASI
Jika SEDIH jangan pendam dalam hati. Ada Allah tempat BERBAGI
Jika MARAH, jaga fikiran & hati. Ada Allah tempat MENENANGKAN DIRI
Jika SUSAH jangan merasa pilu. Ada Allah tempat MENGADU
Jika GAGAL jangan berputus asa. Ada Allah tempat MEMINTA
Jika BAHAGIA jangan menjadi alpa. Ada Allah tempat MENGHAMBA 
~ INGAT ADA ALLAH DI SETIAP WAKTU KITA
______________________________________________________________
• Jgn berbangga berkulit putih kerana kulit terakhir kita TANAH LIAT
• Jgn berbangga dgn rumah bagus dan besar kerana rumah terakhir kita KUBUR
• Jgn berbangga dgn baju bagus dan mahal kerana baju terakhir kita KAIN KAFAN
• Jgn bbangga dgn kereta & motor yg mahal krn kenderaan kita yg trakhir KERANDA
Bersederhanalah...
~ Mohd Zaeem Ghufran
~Setiap Hari Aku Akan Update Ruangan Nier..~

No comments:

Post a Comment

(01-08-2006 ) Terjalin Satu Hubungan Cinta 2 Jiwa Amir & Eina

(01-08-2006 ) Terjalin Satu Hubungan Cinta 2 Jiwa Amir & Eina